- Vi har i våra offerter alltid med en overheadkostnad som täcker maximalt 2 timmars arbetet med att inför
varje sändning/event förbereda utrustning och överföra material inför aktuellt projekt eller sändning. - All tid utöver detta debiteras löpande.
- Transportkostnad tillkommer alltid och kan variera beroende på utrustningsmängd och avstånd.
- Vi streamar i formatet 1080P/ RTMP om inte annat överenskommits.
- Vi spelar alltid in materialet som i h.264 som säkerhetskopia om det av någon anledning uppstått störningar i streaming.
- Materialet kan tillgängliggöras i andra format efter sändning om detta överenskommits.
- Eventuella editeringar eller andra efterbearbetningar av material tillkommer och debiteras löpande.
- I en okontrollerad miljö använder vi sällan ”mygg-mikrofoner” för att dessa tar in för mycket av störande omgivningsljud.
Vi använder främst så kallade” Head mikrofoner” för medverkande.
Publik samt andra mikrofoner anpassas utifrån behov. - Vi förutsätter att det finns en grundlogistik på platsen i form av 230V, el och normala faciliteter, mm.
(Så är inte alltid fallet) - Vi övervakar streaming om detta överenskommits och möjlighet tillgängliggjorts oss.
- Värt att notera är att det sällan uppkommer fel i videoplattformen och om det gör det,
så beror felen oftast på händelser långt bortom våra möjlighet att påverka.
Några tips på de vanligaste frågorna som tittare har i videoplattformaroch några standardsvar som i 99% av fallen löser problemet. - Suddig bild? Prova med att uppdatera webbläsarfönstret (Brukar vara en pil i cirkel uppe i vänstra delen av webbläsarfönstret)
- Bilden laggar? Byt/skifta webbläsare! (Ex. från Edge till Chrome)
- Sitter du på wifi? Byt och koppla upp dig med kabelanslutet internet eller4G/5G-nät. (Då det lätt blir trångt om bandbredd i synnerhet i företags wifi-nätverk)
- Ingen bild? Tryck på play-knappen.
- Det är eko i ljudet! Du har förmodligen flera spelarfönster öppna samtidigt, stäng alla spelarfönster och prova öppna igen.